Tuesday, October 23, 2007

Sedang Ingin Bercinta

I really love to talk about my experience on this song. It is one of the best song which I ever did in MyStarz (personally I think).

Masa mula-mula nak pilih lagu untuk dibawa pada konsert minggu ke 3, ada la saya suggest macam-macam lagu kat Farihin and Aubrey. Antaranya La Camisa Negra (Juanes), Patah Hati (Radja) dan Save The Last Dance For Me (Michael Bubble). Tapi semuanya tak mendapat persetujuan from Farihin atau Aubrey. Ada beberapa kelemahan dalam struktur lagu-lagu tadi yang membuatkan lagu tersebut kurang sempurna dari sudut musical untuk di nyanyikan dalam satu pertandingan besar macam MyStarz LG.

Tiba-tiba Farihin came out with the idea, ask me to do Sedang Ingin Bercinta (SIB). Pada mula-mula dengar tajuk lagu tu memang rasa tak best sangat sebab SIB merupakan genre rock. Never in my life perform lagu-lagu rock. Tapi atas dasar "patuh" kepada guru, saya terima dengan paksa rela.

Bak kata orang, "di mana ada kemahuan, di situ ada jalan". Bermula dengan music arrangment yang diketua oleh Aubrey, lagu SIB telah bertukar rentak dan flow di mana irama Swing dan Dangdut di masukkan ke dalam SIB. Jadi setelah practice demi practice, akhirnya menjadik jugak lagu tu.

Dan lagu SIB ni lah kali pertama saya muncul dengan half mic stand yang mana sampai ke final saya bawak. Dan yang paling best, SBI juga telah mengangkat saya sebagai best performer untuk kali pertama. Enjoy the video below, thanks to Hardy Online.net.

No comments: